UKK

Tarvitsetko Lainaa
Heti Tilille?

Tarjoamme lainaa 100 eurosta 4000 euroon saakka

Lainatuotteemme on jatkuva luotto.
Kokeile ensimmäinen kuukausi 0% korolla ja 0€ kuluilla!*

Luottopalvelu on (Credit24:n hallinnoima) jatkuva luotto 100-4000 euron luottorajalla ja tyypillisesti 3-36 kuukauden takaisinmaksuajalla. Kuluja kertyy ainoastaan nostetusta luotosta. KSL:n mukainen todellinen vuosikorko 1500 euroa käytössä olevalle luotolle on min. 49,85% / max. 153,63%.

*Ei koske asiakkaita joilla on voimassa oleva Credit24-tili.

Usein kysytyt kysymykset


Lainan hakeminen

Onnistuuko lainan hakeminen, jos minulla on salainen numero tai prepaid-liittymä?

Onnistuu. Tunnistautuminen ei tapahdu enää puhelinnumeron perusteella, vaan hakija tunnistautuu palveluun käyttämällä sähköistä tunnistautumisjärjestelmää (TUPAS). Käytännössä tämä tarkoittaa tunnistautumista pankkitunnuksilla. Tällä hetkellä tunnistautuminen onnistuu Osuuspankin, Nordean, Danske bankin, S-pankin, Aktian, Nooa Säästöpankin, Oma säästöpankin ja Handelsbankenin myöntämillä tunnuksilla.

Onko lainahakemuksen jättäminen maksutonta?

Kyllä on. Lainan hakeminen on täysin ilmaista. Myös hakuprosessin yhteydessä lähetetyn tekstiviestin vastaanottaminen tapahtuu ilman veloitusta. Kyseinen viesti sisältää PIN-koodin.

Miten Lainaa haetaan käytännössä?

Hakemuksen täyttäminen onnistuu vaivatta verkkopalvelumme kautta:

1. Ensimmäiseksi sinun tulee tunnistautua palveluun käyttämällä henkilökohtaisia verkkopankkitunnuksia. Voit käyttää tunnistautumiseen Osuuspankin, Nordean, Danske bankin, S-pankin, Aktian, Nooa Säästöpankin, Oma säästöpankin ja Handelsbankenin myöntämiä tunnuksia.

2. Kun olet suorittanut tunnistautumisen, siirryt automaattiohjauksella takaisin Luottopalveluun. Huomaat, kuinka osa tiedoistasi on jo esitäytetty hakemukseen. Kirjaa nyt matkapuhelinnumerosi ilmoitettuun kenttään, jotta voit vastaanottaa matkapuhelimeesi turvakoodin. Turvakoodi lähetetään, mikäli tietosi on saatu täsmäämään Fonectalta saatuihin tietoihin, eikä sinulla maksuhäiriömerkintää. Täytä koodi sille osoitettuun paikkaan.

Nyt olet valmis täyttämään hakemukseen oman tilinumerosi, sähköpostiosoitteen, sekä muut tiedot, joita hakemuksessa pyydetään. Täytä kaikki tiedot huolellisesti ja hyväksy hakemus, jotta voit siirtyä hakemusprosessissa eteenpäin.

3. Millaista lainaa haet? Hakemuksen seuraavassa vaiheessa voit valita sinulle sopivimman joustolimiittituotteen tarjolla olevista vaihtoehdoista. Jos haluat, voit nostaa rahaa tilillesi heti, tai jättää nostamisen myöhemmälle.

4. Kun olet valinnut sinulle sopivimman lainatuotteen, vahvista valinta ja siirryt lainaehtojen hyväksymiseen. Ehtojen hyväksymisen jälkeen, saat alustavan luottopäätöksen heti. Toisinaan saatamme pyytää, että asiakas toimittaisi joitain liitteitä ilmoittamiensa tietojen oikeellisuuden varmistamiseksi, ennen kuin voit tehdä nostoja limiitiltäsi. Mikäli menettely on kohdallasi tarpeen, saat tiedon asiasta hakemusprosessin päätteeksi.

Voiko kuka vain hakea Luottopalvelun lainaa?

Hakijalle on asetettu tiettyjä ehtoja. Tämän täytyy olla yli 19 vuotta ja aiempien raha-asioiden hoidon tulee olla moitteetonta. Lainaa myönnetään vain yksityishenkilöille, joilla täytyy olla käytössään henkilökohtainen kännykkäliittymä. Lainahakemuksen voi täyttää ja jättää Luottopalvelulle milloin tahansa, mutta varsinaiset rahan siirrot on ajoitettu klo. 8.00 – 22.00 väliselle ajalle. Tehty luottosopimus on henkilökohtainen.

Miten Luottopalvelun jatkuva luotto eroaa kulutusluotosta?

Jatkuva luotto on lainatyyppinä joustavampi. Saat valita luotollesi sopivan luottorajan eli lainatuotteen. Tämän jälkeen voit tehdä täysin oman tarpeesi mukaan luotolta nostoja, aina tuohon rajaan saakka. Maksuaika tarkoittaa lainalla olevaa, maksimi maksuaikaa. Kuukaudessa maksettaviksi erääntyy vain ns. minimierä ja voit tällöin itse valita maksatko pelkän minimierän, vai lyhennätkö luottoasi enemmän.

Minimikuukausierä, sekä takaisinmaksuaika muuttuvat sen mukaan, kun teet nostoja luotoltasi. Koko luottoa ei tarvitse nostaa kerralla käyttöön. Korko ja maksut muodostuvat vain nostetusta lainasummasta.

Onko Luottopalvelulta lainaaminen turvallista?

Kyllä, hakeminen on täysin turvallista. Asiakastietojen käsittelyä leimaa ehdoton luottamuksellisuus. Asiakkaan tietojen käsittely tapahtuu ainoastaan lainan myöntämiseen ja muuhun asiakkuus- ja palveluasioihin liittyen, kuten laskutuksen, suoramarkkinoinnin ja toiminnan kehittämisen vaatimilla tavoilla. Tietoja ei pääsääntöisesti luovuteta ulkopuolisten käyttöön, poikkeuksena viranomaisille ja ulkopuolisille laskutuksesta ja perinnästä vastaaville tahoille toimitettavat asiakastiedot.

Lainahakemukseeni tuli kieltävä päätös, mistä tämä johtuu?

On useita seikkoja jotka vaikuttavat siihen, ettei lainaa voida myöntää:

  • Hakemuksen tiedot olivat virheelliset tai hakemuksen täyttäminen on ollut ohjeista poikkeavaa
  • Hakemuksessa ei ole ilmoitettu kaikkia tietoja
  • Hakijalla on maksuhäiriömerkintä luottotiedoissa
  • Hakijalla on ollut aiemmin laina Luottopalvelulta tai Credit24:ltä ja tämän lainan takaisinmaksu on viivästynyt huomattavasti tai luotto on perinnän käsittelyssä.
  • Hakijan yhteystietoja ei voitu varmentaa Väestörekisterin ylläpitämästä osoitekannasta.
Olen maksanut vanhat luottoni pois Credit24:lle. Voinko nyt hakea Luottopalvelun lainaa?

Kyllä voit, kun kaikki aiemmasta luotostasi maksetut maksut ovat saapuneet ja kirjautuneet järjestelmäämme. Tavallisesti maksut näkyvät 1-3 vuorokauden kuluessa suorituksesta. Tästä poikkeuksena Osuuspankki, jonka asiakkaiden suorituksen näkyvät meillä jo seuraavana arkipäivänä, mikäli maksu on suoritettu virka-aikaan. Saat vielä tekstiviestivahvistuksen, kun maksun rekisteröinti on tapahtunut.

Minulla on jo lainasopimus Credit24:n kanssa, voinko hakea luottoa Luottopalvelulta?

Et voi. Luottopalvelun laina on Credit24:n myöntämä, eikä samalle palvelulle ole mahdollista saada päällekkäisiä laina- tai joustolimiittisopimuksia.

Minulla on ollut aiemmin Credit24-laina, miten Luottopalvelun laina eroaa siitä?

Credit24:n myöntämät lainat olivat aiemmin kertalainoja, Luottopalvelun laina taas on ns. jatkuva laina. Tämä tarkoittaa sitä, että saat käyttöösi tietyn luottorajan, jonka puitteissa voit tehdä erisuuruisia nostoja. Maksuja ei peritä, mikäli luotolta ei tee lainkaan nostoja. Kokonaisuudessaan luoton määrä voi olla 100 – 4 000 euroa.


Liitteiden toimittaminen

Missä muodossa vaaditut liitteet tulee toimittaa?

Voit toimittaa liitteet sähköpostilla PDF–, JPEG- tai GIF-muodossa.

Minulta pyydettiin veroilmoituksen erittelyosaa, mistä saan sen?

Löydät veroilmoituksen esitäytetyn erittelyosan helpoiten viimeisimmästä verotodistuksestasi. Jos tätä ei kuitenkaan ole saatavilla, voit tilata sen verohallinnolta, käyttämällä automaattista puhelinpalvelua tai sähköistä yhteyttä.

Mihin luottohakemukseen pyydettävät liitteet voi lähettää?

Toimita kopiot pyydetyistä dokumenteista meille joko sähköisesti tai postin välityksellä.

  • Sähköpostin liitetiedostona osoitteeseen: asiakaspalvelu@credit24.fi
  • Faksina numeroon (09) 4259 7739
  • Postin välityksellä osoitteeseen:

IPF Digital Oy/Asiakaspalvelu
Tunnus 5016776
00003 VASTAUSLÄHETYS


Lainan käyttäminen

Onko Luottopalvelun asiakkailla käytössä mobiilipalvelu?

Mobiilipalvelu on käytössäsi, mikäli sinulla on voimassa oleva lainasopimus. Mobiilipalvelun löydät osoitteessa m.credit24.fi ja kirjautumaan pääset asiakasnumerollasi sekä salasanallasi. Nordean asiakkaat voivat lisäksi kirjautua palveluun tunnistautumalla verkkopankissaan. Mobiilipalvelusta voit milloin tahansa nostaa luottoa, tarkistaa asiakas– tai laskutietojasi, lainasi tietoja sekä ottaa käyttöön lisäpalveluita.

Voinko käyttää asiakassuhteen hoitamiseen Credit24 Online-sivustoa?

Kyllä voit. Pääset sivustolle kirjautumalla asiakasnumerollasi ja salasanallasi. Salasanan valinta on tapahtunut lainahakemusta tehtäessä. Jos et kuitenkaan muista salasanaa, voit käyttää kirjautumiseen pankkitunnuksiasi ja tämän jälkeen luoda uuden salasanan. Huomaa kuitenkin, että mikäli olet Osuuspankin tai Nordean asiakas, ainoa tapasi kirjautua palveluun on käyttää verkkopankkitunnuksia.

Haluan peruuttaa Joustolimiittisopimukseni, miten tämä onnistuu?

Sinulla on kuluttajasuojalakiin (7:11 §) perustuva oikeus peruuttaa sopimasi joustolimiittisopimus, peruutuksen tulee kuitenkin tapahtua 14 vuorokauden kuluessa ko. sopimuksen solmimisesta. Peruutusilmoituksen tulee olla lähetettynä viimeistään 14. vuorokautena siitä, kun sopimus on tehty.

Peruutusilmoituksen tulee olla aina kirjallisessa muodossa, siitä tulee käydä ilmi vähintään seuraavat tiedot:

  • Nimi ja sosiaaliturvatunnus
  • Tieto lainan peruuttamisesta
  • Päiväys ja paikka
  • Luottosopimuksen tehneen allekirjoitus

Peruutusilmoitus toimitetaan postitse osoitteeseen:

IPF Digital Oy / Asiakaspalvelu
Runeberginkatu 5
00100 Helsinki

Mikäli asiakas on tehnyt jo nostoja luotolta, tulee nämä varat palauttaa kokonaisuudessaan viimeistään 30 vuorokauden kuluttua siitä, kun peruutusilmoitus on lähetetty. Luotonmyöntäjällä on oikeus periä lainasta todellista vuosikorkoa siltä ajalta, kuin laina on ollut asiakkaan tilillä.

Osoitteeni muuttuu, mihin voin ilmoittaa muutoksesta?

Helpointa on ilmoittaa muutoksesta asiakaspalvelumme sähköpostiosoitteeseen eli asiakaspalvelu@credit24.fi. Asiakasjärjestelmään muutoksen voi kuitenkin tehdä vasta siinä vaiheessa, kun uusi osoite on päivittynyt Väestörekisterin tietoihin.


Lainan takaisinmaksu

En löydä laskutietojani, mistä saan ne?

Laskutietosi ovat aina tallessa ja saatavissa verkossa käyttämällä Credit24:n Online-palvelua. Kirjaudu palveluun käyttämällä henkilökohtaisia tunnuksiasi. Vaihtoehtoisesti pääset palveluun myös verkkopankkitunnuksilla. Laskutustietokyselyt voi halutessaan osoittaa myös asiakaspalveluumme.

Milloin olen velvollinen maksamaan tilinhoitomaksua?

Lainasopimuksessasi määritellään, että tilinhoitomaksu määräytyy maksettavaksi niiltä kuukausilta, kun sinulla on avointa velkaa luotollasi. Tilinhoitomaksua ei kuitenkaan peritä, mikäli olet maksanut avoimen velkasi kokonaan takaisin, tai et ole tehnyt lainkaan nostoja luotoltasi.

Mitä tapahtuu jos laskun maksaminen myöhästyy tai lasku jää kokonaan maksamatta?

Mikäli ajaudut tilanteeseen, jossa laskusi jää maksamatta, se katsotaan sopimusrikkomukseksi. Viivästyneestä laskusta peritään korkolakiin perustuvaa viivästyskorkoa. Lisäksi maksamaton lasku kerryttää perintälakiin perustuvia perintä- ja muistutuskuluja. Ensimmäinen maksumuistutus saapuu 14 vuorokauden kuluessa erääntyneen laskun eräpäivästä. Jos lasku on maksamatta vielä erääntymisilmoitukseen määriteltynä eräpäivänä, maksamatta oleva saldo siirtyy perintään OK perintä Oy:lle.

Haluan käyttää maksuvapaan kuukauden, miten tämä laskutetaan?

Voit valita maksuvapaan kuukauden ajankohdan itse. Tuolta kuukaudelta sinun ei tarvitse maksaa luoton minimilyhennystä. Kyseessä olevalta kuukaudelta kertyy luottokorkoa normaalisti ja tämä, sekä tilinhoitopalkkio peritään seuraavissa laskuissa. Mikäli haluat hakea muutosta maksuvapaaseen kuukauteen liittyen tai siirtää eräpäivää, kirjaudu Credit24:n tarjoamaan Online-palveluun.

Onko laskun eräpäivää mahdollista muuttaa?

Kyllä on. Eräpäivän muutoksen voi tehdä suoraan luottoa hakiessasi. Myöhemmin eräpäivän muutos onnistuu Credit24:n Online-palvelussa 5 euron hintaan. Eräpäivän siirron palvelumaksu veloitetaan seuraavan laskun minimikuukausierässä. Huomaa, että mikäli eräpäivän ajankohta sattuu viikonlopulle tai pyhäpäivälle, se siirtyy automaattisesti seuraavalle arkipäivälle. Mikäli et saa eräpäivää siirrettyä Online-palvelussa, voit aina olla yhteydessä myös asiakaspalveluumme sen aukioloaikoina.

Haluaisin saada sähköisen laskun, onko tämä mahdollista?

Sähköinen lasku on mahdollista saada joko suoraan käyttämääsi sähköpostiosoitteeseen tai Itellan NetPosti palveluu. NetPostista meidät löytää nimellä IPF Digital Oy. NetPostin voi ottaa käyttöön käyttämällä verkkopankkitunnuksia tunnistautumiseen tai hakea käyttäjätunnuksen väliaikaiseen käyttöön lähipostistasi. Katso lisätietoa NetPosti:sta verkko-osoitteesta www.netposti.fi.

Voinko saada laskun johonkin toiseen osoitteeseen kuin omaani?

Et voi. Lähetämme laskut aina vain Väestörekisteristä löytyvään osoitteeseen, jotta voimme varmistaa palvelun turvallisuuden.